fbpx
Zadnje vijesti

Aktivnosti u 2013.

2013. godina nam je bila ispunjena raznim aktivnostima, i sretni smo i zadovoljni zbog ostvarenih rezultata.

Tek kada smo stavili „na papir“ najvažnije prošlogodišnje akcije, osvijestili smo koliko toga smo napravili! Neki od nas su ostvarili i osobne rekorde i pomaknuli granice još malo dalje.

Posebno smo ponosni što smo u našem malom mjestu izgradili stijenu za sportsko penjanje, poduhvat za koji je prije svega trebala vizija, hrabrost, puno optimizma i malo ludosti.  U izgradnju stijene je uloženo puno truda, vremena, odricanja, a njezina izgradnja ne bi bila moguća bez naših sponzora i donatora.

Umjetna stijena nam je omogućila i formiranje i provođenje škole slobodnog penjanja za odrasle i djecu. Školice za djecu su nam posebna strast i veselje, i u 2014. godini želimo napraviti još više i još bolje za naše klince i mlade.

I, najbitniji rezultat od svih naših akcija; puno dobrih ljudi okupljenih oko pozitivnog cilja, učvršćena stara prijateljstva, ostvarena nova, puno smijeha, zabave i zarazne pozitivne energije…

Bravo za nas; speleologe, alpiniste, planinare, penjače, sanjare, entuzijaste, optimiste i pokojeg mrguda!

Kronološki pregled aktivnosti Udruge Breganja za 2013. godinu:

Sudjelovanje u istraživanju rudnika na otoku Visu, 29. – 31.3.2013.

Voditelj istraživanja bio je Branko Jalžić, a od članova Breganje sudjelovali su: Alen Kirin, Tamara Mihoci, Andrej Turina i Domagoj Tomašković. Posjetili smo, istražili, nacrtali i fotografirali rudnik Kmegla, Špilju od Vore, Mramorna špilju, Mali rudnik, Srednji rudnik, Špilju Brojkovicu i Špilju od Tankega rota.

Rad na penjačkoj stijeni i otvorenje SP centra Bregana, 13.04.2013.

Sa izgradnjom umjetne stijene za sportsko penjanje završili smo u travnju 2013. Za otvorenje centa odlučili smo organizirati prijateljsku tekmu u sportskom penjanju. Za Breganju se penjao Danijel Kos. Postavljeno je 18 različitih smjerova u rasponu težine od 5a do 8a. Sudjelovalo je 16 natjecatelja iz ukupno 8 klubova/društava.

Pročitaj više

ili pogledaj

film kako smo gradili.

Izložba fotografija u rudniku Sv. Barbare u Rudama, 21.04. – 19.05.2013.

Izložba je postavljena u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Samobor povodom Dana planeta Zemlje.

Više o samoj izložbi

14. Međunarodni susret penjača – Paklenica 2013., 27. – 28.4.

Np Paklenica, Starigrad – Paklenica. Naši članovi Danijel Kos i Saša Kmezić su se natjecali u 24 satnom penjačkom maratonu, te su postigli izvrsne rezultate.

Više o natjecanju

Izložba fotografija „Zagrebačka speleologija: jučer, danas, sutra“, 2.5.2013.

Izložba je bila postavljena u galeriji/atriju Gradske uprave Grada Zagreba, a pojedinosti izložbe možete pročitati na:

Više.

Sudjelovanje na Zagrebačkom Adventure Festival, 4. i 5. 5. 2013.

Posjetiteljima smo ponudili penjanje na maloj penjačkoj stijeni i slackline. Sudjelovali smo i u Pustolovnoj utrci – humanitarnoj akciji za štićenike domova za nezbrinutu djecu 18 domova Hrvatske.

Više o Jarunskoj avanturi.

Sudjelovanje na 3. Cufus Fest-u 17. – 19.5.2013.

CUFUS – cirkuski ulični festival u Samoboru. Sudjelovali smo s malom penjačkom stijenom, slackline-om i prečnicom.

Više..

Sudjelovanje na Vanka Regule, 14. – 21.7.

Vanka Regule se ove godine održao kao i uvijek na otoku Braču. Naši članovi sudjelovali su u dvije discipline: Run & Climb i kayak dual slalom natjecanju. Run & Climb natjecanje održava se treću godinu za redom i svake godine se prijavljuje sve veći broj natjecatelja. S obzirom na velike ljetne vrućine i velike distance penjačkih sektora, ovo natjecanje definitivno spada u jedno od zahtjevnijih sportskih izazova na Vanka regule. To je penjačko natjecanje na koje se može pobijediti samo ukoliko si dobar trkač i strateg. Dvočlani timovi moraju u vremenskom roku od 2,5h sata obići sva zadana penjališta koje se nalaze u blizini mjesta Ložišće i ispenjati što veći broj smjerova. Naš član Danijel Kos – Nido i Janko iz Japetića osvojili su 1. mjesto, Danijelu je ovo druga pobjeda u ovoj disciplini.

foto galerija

Na plaži Lučica održavalo se veslačko natjecanje – kayak dual slalom u kojem je sudjelovala Martina Cvitković i osvojila drugo mjesto.

Uspon na Weisshorn, Peninske Alpe, Švicarska, 28.07. – 01.08.2013.

Alpinistički uspon  na 4506 m. visok vrh, uspješno su odradili Neven Govedarica i Krešimir Koružnjak. Penjali su smjer Istočog grebena dužine 1600 m., težine AD, III (I, II) M, te led i snijeg nagiba do 45 stupnjeva.

Više o usponu na Weisshorn.

Sudjelovanje u ekspediciji Srednji Velebit 2013., 27.7. – 11.8.2013.

Na području Vršeljaka, Srednji Velebit održana je multidisciplinarna stručno-znanstvena speleološka ekspedicija. Organizatori ovogodišnje ekspedicije bili su SO PD Dubovac i SK Ursus spelaeus iz Karlovca pod pokroviteljstvom Parka prirode Velebit. Voditelj ekspedicije bio je Hrvoje Cvitanović. Sudjelovao je naš član Saša Minihofer.

Ekspedicija Lukina jama – sifon 2013., 2. – 25.8.2013.

Breganja je bila jedan od suorganizatora jedne od trenutno najzahtjevnijih ekspedicija u svijetu – ekspedicije u najdublju jamu Hrvatske, u jamski sustav Lukine jame – Trojame. Ekspedicija je bila izuzetno uspješna: istražen je i nacrtan sifon na dnu jame čime je Lukina jama produbljena na 1431 m i popela se na 14. mj. najdubljih jama svijeta.

Više o ekspediciji Lukina jama – sifon 2013.

i

kratki film Siniše Glogoškog.

Organizirana je prva sportsko – penjačka škola za djecu, 01.10 – 24.10.2013.

Prijateljskom tekmom završila je Breganjina jesenska škola penjanja za najmlađe. Školica je trajala mjesec dana i održavala se na umjetnoj penjačkoj stijeni u SPC Breganja.

Više o školi i mini tekmi.

Skup speleologa Hrvatske – Momjan 2013., 22. – 24.11.2013.

U Momjanu kod Buja u Istri održan je tradicionalni godišnji skup speleologa. Skup speleologa održava se svake godine sa ciljem druženja kolega špiljara i simpatizera, ali i razmjenjivanja novih znanja i informacija vezanih za speleologiju. Skup prate predavanja  sa znanstveno – popularnom tematikom, filmovi, izložbe fotografija, posteri i drugo.

Više..

Nastavak istraživanja špilje Švice, 20. – 22.12.2013.

Špilja se nalazi u blizini mjesta Oštarski stanovi. Vikend akcijom špilja je istražena do kraja prolaznog dijela. Za daljnje istraživanje potrebno je roniti. Nacrtano je 300-tinjak metara, špilja je fotografirana. Članovi koji su sudjelovali u istraživanju: Alen Kirin, Andrej Turina, Saša Minihofer, Saša Kmezić, Daniel Novak, Neven Ris. Ostatak ekipe: Najla Kajtezović, Robert Baković, Ivana

Ovdje možete pogledati Sašino iskustvo iz Švice.

Sudjelovanje u istraživanju Cerovačkih špilja kod Gračaca

Naši članovi Neven Ris, Andrej Turina i Saša Minihofer aktivno su sudjelovali kroz cijelu godinu u istraživanjima Cerovačkih špilja u organizaciji SD Karlovac.

Sudjelovanje u istraživanju na području Pećinskog parka Grabovača kod Perušića

Saša Minihofer u par navrata je sudjelovao u istraživanju ovog područja u organizaciji SK Samobor.